”Huidu a împărțit România în două”

Am văzut știrea asta scrisă mare la un post de televiziune național. Și formatorii de opinie (ăia pe care îi defineam eu într-o postare trecută) discutau despre asta.

Nu m-am putut abține să nu mă întreb mirat: ”A împărțit România în două …..  între ce și ce?” Nu am putut să găsesc altă traducere decât următoarea: ”să aplicăm legea sau nu?” Nu mi se pare normal ca într-o țară presupus democratică să ne mai întrebăm așa ceva, indiferent de nuanța care o va avea textul întrebării și indiferent despre cine e vorba. Nu am stabilit noi prin constituție că legea e mai presus de orice? Chiar trebuie să ne îndreptăm către o țară a lumii a treia unde legea se aplică în funcție de audiență și contul din bancă?

Nu îi fac apologia lui Huidu, nici nu vreau să-l critic. Nu afirm că e vinovat sau nu. Nu am dreptul ăsta. Nu am nici cum să fac asta. Nu am cunoștințele, informațiile și competența pentru așa ceva. Sunt alții acolo care trebuie să facă așa ceva. Eu pot doar (în calitate de cetățean) să mă întreb dacă legea a fost aplicată sau nu. Iar dacă nu a fost aplicată să mă întreb dacă există mecanisme și oameni capabili să facă aceste mecanisme funcționale. Așa că:

”să-l iertăm sau nu?” ”E băiat bun, e de-al nostru.” ”Nu, nu a fost vina lui, a derapat mașina la 30 km la oră.” ”S-a întors în spate către fiul lui și a tras de volan.” ”Merită….. nu merită……e teribilist……. e un geniu al televiziunii”

Oare toate aceste întrebări sunt cele corecte????? Cum era? Pentru a avea răspunsurile corecte trebuie să punem întrebările corecte, nu?

Lasă un răspuns

